Chapitre 282

Le forum pour parler du manga.
Avatar du membre
Kaengel
F1 F1 F1 F1 F1 F1 F1
Messages : 3081
Enregistré le : 27 févr. 2010, 15:10
Portugal

Chapitre 282

Message par Kaengel » 07 mars 2010, 19:37

Voila la raw qui est disponible depuis quelques minutes sur ce lien :

Edit Nerothos : Les liens vers les chapitres sont supprimés suite à l’acquisition de leur licence.

Edit : Script du chapitre.
1
[Insert text: A successful escape, but it won't last long! The darkness encroaches upon Negi!!]
KuFei: Negi-bouzu...
Chisame: It's no use just standing around here... // Let's go... Sensei.
Sayo: Negi-sensei~! // The Princess is holding off the army for us~~! // We have to get out of here while we have the chance! Come on, quickly~!
KuFei: Sayocchi, what of the others at the meeting point~aru?
Sayo: It looks like they've managed to escape ahead of us on a different ship~~!
Negi: ...Ngh...
Chisame: ?!
Negi: Nghh... // Unnn...ghh...
KuFei: Negi-bouzu?!
Negi: Aaa...rghh... // Aaaarghhh...

2
Negi: Nghhh...
Chisame: Sensei?!
KuFei: Negi-bouzu!
Chisame: Negi-sensei!

3
Mahou Sensei Negima!
Period 282: Seeking the Key to Victory!!
[Insert text: Ala Alba assembled! On a course for hope and restoration!!]
Negi: U... Unnhh... // Uunnnhh...

4
Negi: Ahh...! // [aside]*pant*... / *pant*... / *pant*...[/aside] // This is... // ...the sleeping quarters on the Great Paru-Sama? // ......
Flashback!Rakan: When a guy keeps his gaze fixed right in front of him... // ...the world smiles on him.
Negi: Uunn... // ...nghhhh...

5
Negi: Rakan...san... // Unnn... // ...nnhhh... // ...... // ...
Flashback!Rakan: Don't look back... // Keep on moving forward.
[BubbleSFX: knock knock]
Chisame: Sensei?

6
Negi: Eh...? // Tatsumiya-san?!
Tatsumiya: Hey.
Chisame: Sensei - are you all right? You just fell unconscious out of nowhere... // It's your Magia Erebea eating away at you, right?
Negi: I... er... // Ah...
Tatsumiya: Hm... the symptoms resemble acute magical poisoning. // I see... so this is Magia Erebea... // If you are not treated for this immediately, Negi-sensei... // ...your life will be in danger.
Negi: ...... // I am aware of that, Tatsumiya-san... but...
Chisame: Tatsumiya - on that note. // We still have the Diorama Sphere the Princess gave us. / Could we not use that to do something about it? We need you to help us in whatever way you can.
Negi: Chisame-san...
Tatsumiya: I see... a Diorama Sphere... / With that, we could extend a matter of hours into days. It will buy us time, at least.

7
Negi: M - More importantly, what's the situation right now?
Tatsumiya: Don't worry. Our classmates are all safe.
Chisame: We're heading towards the Ostia ruins, just as planned. / Though we're doing so in two airfish rather than one...
Negi: Two?
Chisame: Yeah. The plan to pick the others up at the meeting point fell through... / ...but luckily, a truck-driver who happened to be nearby picked them up instead. // Apparently he was acquainted with Akashi and her group...
Yuuna: [aside]you really are a huge help, old guy~![/aside]
Negi: I see...
Driver: [aside]nah, don't sweat it![/aside]
Tatsumiya: Still, a significant number of the people of this world... / ...have fallen in battle. // Including a number of acquaintances of yours...
Chisame: From what I hear, old Tosaka was killed protecting Ako.
Negi: Tosa...?! // No way! How could...
Chisame: But don't worry. I have good news. / It might come as a bit of a shock, though. This is information that Miyazaki risked her own life to gain. // There may be a way to bring back the people who have disappeared. // Including good old Rakan.

8
Negi: Everyone!
Shiori!Asuna: Negi! Are you all right?
KuFei: Should you really be on your feet?! / [aside]your condition looked rather bad...[/aside]
Mei: Negi-sensei!
Sayo: [can't read that aside text with this RAW quality]
Takane: Negi-sensei...
Misora: [aside]sorry to intrude~~ / not that I actually wanted to come along...[/aside]
Cocone: [aside]are you not going to just drop it...?[/aside]
Haruna: Ahh! Negi-kun, you're up!

9
Setsuna: Negi-se...
Makie: Negi-ku~~n!
Yuuna: Negi-kun, are you okay?
Akira: Negi-kun...
Ako: Negi-kun...
Negi: Everyone... // I'm so glad... you're safe...
Natsumi: B - But Negi-kun, the Chief... // ...and Tosaka-san, and everyone, they...!
Negi: I know... // Nodoka-san.
Nodoka: Eh...? // Ahh... Y - Yes...
Asakura: C'mon, just go for it!
Nodoka: Aahh!
Negi: I've heard about what you did. Confronting an enemy as strong as Fate himself, and managing to escape... / I can't believe I allowed you to end up in such a terrible situation... If... If only I had... // No...

10
Negi: I suppose I have no right to act as though I should have been the one to protect you. // You are a valuable comrade... and a great adventurer in your own right!
Nodoka: ...... // Th... Thank you... // I... I'm really not...
[SFX: pat]
Nodoka: A - Ahem... // Well then, I will report the information I have uncovered.
Negi: Go on...!
Yue: ...
Nodoka: I read the mind of a mage of Cosmo Entelecheia, by the true name of Dynamis. / From this I was able to determine that they have acquired a power directly linked to the secret of this world. This happened recently, within the past few days. // The name of this power is "Code of the Lifemaker". / It is a form of ultimate magical device with the capacity to control the power of this world's Creator.

11
Nodoka: This "Code of the Lifemaker" exists in three main forms. Firstly, a large number of "Master Keys". These are the simplest application, designed for use in battle. I say simple, but they are still sufficient to defeat any resident of the Magical World. / Secondly, there are seven "Grand Master Keys", with the ability to manipulate the Creator's power at a more advanced level. This is the type of Key wielded by Dynamis and Fate. // And finally, there is a single "Great Grand Master Key". // In theory, it can wield a level of power equal to that of the Creator himself; it is quite literally the final key to this world. // If we were to make use of its power, I believe we would be able to bring back the people who have vanished!
Tatsumiya: I can't help but admire this girl. / Diarium Ejus or no, uncovering so much invaluable information is quite a feat. / [aside]and with no need for questioning or torture...[/aside]
Chisame: I can see why Fate thinks she's dangerous, all right...
Negi: She certainly does have quite some skill...

12
People: Splendid work, Miyazaki Nodoka.
Nodoka: Eh?
People: You're amazing, Nodoka-san! / I'm seeing you in a whole new light, Miyazaki.
Nodoka: Ehh~?
Asakura: Oh, yeah! I'm telling ya, she was something else! She was all like, "My counterattack starts here"... it was the coolest thing ever! // Seriously, you guys ought to have been there~~! No, wait...! I have it recorded! You have all got to watch this stuff later! // [aside]Craig-san and Aisha-san will have to watch, too![/aside]
Nodoka: Stop it, please~~~~~~~!
Yuuna: So basically what you're saying is, if we get our hands on that Great Whatever Key, everyone comes back, super-happy-end, right? // Sounds good! Pretty simple! Let's go do this!
Shiori!Asuna: Uh-huh! We've still got to rescue Anya-chan as well, so let's get going!
Takane: As one who is to become a Magister Magi... / ...I cannot possibly sit back and allow an evil organisation to get away with these dastardly deeds!
Negi: B... But we're up against...
Konoka: Negi-kun, Negi-kun! Back when we fought that mage, he was saying he wouldn't harm us, you know? // [aside]this could actually be easier than it seems![/aside]
Tatsumiya: Hm... Be that as it may... // We have no guarantee that the situation will not change. I have my doubts that our enemies will be so accommodating as to refrain from harming those who go forth to do battle of their own accord...
People: ......

13
Nodoka: ...Sensei... No matter the danger, I want to do whatever I can... // ...to help my friends.
Yuuna: Negi-kun... I feel the same way... I want to do anything I can...
Everyone: Negi-san! // Negi...san... // Sensei... // Negi-kun! // Negi! // Negi-sensei!
Negi: ... // ...I suppose I have no choice. // Let's all do this together! // But you mustn't go overboard! / I am your teacher, so you had better do as I instruct. All right?

14
People: ALL RIGHT~~~~~~!! // That's what we like to hear! / That's our leader~!
Yuuna: So... We're going? We're really going?! All right~!
Negi: No, no, no! Not just yet! // I am about to enter the Diorama Sphere, in order to get healed up and plan out the rescue operation properly. // If possible, I'd like the rest of you to get some rest in the Diorama Sphere as well, though not all at once.
Asuna: Healed up...?
Negi: Ah - no, I... ah... // Haruna-san! It will take some time for us to reach the Ostia ruins, yes?
Haruna: That's not the half of it! It looks like it's not going to be easy to get anywhere! Negi-kun, could you come up here to the deck for a minute?

15
Negi: Wh... What is this...?
Haruna: It looks like some kind of powerful magical force, shining from the direction of the Gateport we're going to be heading for. // I thought something had to be up when there were so many floating rocks around, even though this area's supposed to be drained of magic. / It looks like all this happened in the past few hours.
Negi: You don't mean...
Haruna: I don't doubt it. / They're trying to pull something off, I'm sure of it. // Ahahahahahahah... Excellent... Excellent! This makes things nice and interesting! // Since we've made it through the first obstacle now, I've taken the liberty of drawing a nice diagram to sum everything up! / [aside]make sure you give it a good look over, guys~![/aside]
Yuuna: [aside]ehh~?[/aside]
Makie: [aside]what's this~?[/aside]

16-17
[Top-middle title: Ala Alba Strategy Outline]
[TN: and working vaguely from right-to-left, top-to-bottom... (I'll ignore the labels on the actual map since most of them are almost entirely covered up anyway ~~)]
[Top-right: NEW OSTIA]
[Right of "START!!": Kurt Gödel]
[Left of "START!!": Takamichi T Takahata]
[Underneath "START!!": ESCAPE!]
[Line from "ESCAPE!": Current Position]
[Upper box title: Fly Manta]
[Upper box names: Kaede // Asakura // Makie // Ako // Yuuna // Akira // Setsuna // Nodoka // Konoka // Kotarou // Natsumi]
[Lower box title: Great Paru-Sama]
[Lower box names: Tatsumiya // Sayo // Chachamaru // Paru // Chamo // Collet // Bea // Yue // Ku Fei // Chisame // Negi // Asuna // Mei // Takane // Cocone // Misora]
[Arrow below title: REVIVE EVERYONE!]
[Box @ base of arrow: Objective #2: Great Grand Master Key]
[Left of box, top bubble: RETRIEVE]
[Bottom bubble: RESCUE]
[Bottom-left: OSTIA RUINS]
[Box above "OSTIA RUINS": Objective #1: Imprisoned Anya // Anya]
[Box above that: Koyomi // Shirabe // Tamaki // Fate // Tsukuyomi // Dynamis]
[TN: Yes, it does actually say Dynamis' name very faintly to the left of him ~~]
[Above Koyomi's head: Cosmo Entelecheia Remnants]
[Giant kanji behind that label: THE ENEMY]
[Big text above that: GATEPORT]
[End of arrow: finally / DEFEAT!!!]
[Top-left bubble: Return to the real world!!]
[TN: I think that's everything XD]
Shiori!Asuna: The bad guys really aren't that cute.
Haruna: Hahahah... It's not good to cultivate fear of the enemy in your own mind!
Yuuna: [aside]hmm~? where's Rakan-san?[/aside]
Negi: Anya... // (It's not only Anya... // It's entirely possible... // ...that Asuna-san is being held captive there as well... // The real Asuna-san...)
Shiori!Asuna: Negi!

18
Asuna: Are you really sure you're all right?
Negi: Asuna-san... // (...!)
Flashback!Rakan: Chances are the Asuna who's with you right now is a fake... // An illusionary substitute...
Negi: W... Well... I'm just about to enter the Sphere... // But could I ask you to accompany me? // There's something I want to talk to you about.... alone.
Asuna: Eh...?
Chisame: Gah... // [aside]whoa, whoa...[/aside]
Tatsumiya: ?
[Insert text: Negi boldly moves in to confront the issue?!]
Comme je dois aller faire a manger, je n'ai pas le temps de la commenter, mais je suis sur que Nerothos va s'en charger à ma place :D
Modifié en dernier par Kaengel le 09 mars 2010, 09:09, modifié 2 fois.
Image

Avatar du membre
Nerothos
Site Admin
Messages : 2080
Enregistré le : 27 févr. 2010, 14:26
Gender :
Contact :
France

Re: Chapitre 282

Message par Nerothos » 07 mars 2010, 20:01

Alors c'est assez space comme chapitre need des raw plus grosse et de meilleure qualitée.
Negi s'effondre et ils s'échappent, il se réveille et se rend compte de son impuissnace, s'ensuit une grande discussion qui va nous faire attendre la trad avec impatience puis Nodoka explique ce qu'elle sait. D'ailleurs elle a recup sont artefact.
Ensuite il se passe un truc entre les membres pour aller sauver Anya et on se doute que Negi va bientôt frapper l'Asuna mais je pense qu'il va plutôt attendre quelques temps histoire de retrouver la vraie avant de cogner.
D'ailleurs je me demande s'il ne va pas se battre contre Fate en forme de démon car ils sont en route la apparemment. C'est assez bizarre car Takamichi n'a pas l'air d'être avec eux et Kurt Gordel ne les a pas poursuivit


D'ailleurs un truc m'intrigue car sur Wikipedia à Fate on peut lire
Plus tard, Fate engage un dernier combat contre negi et, pour la première fois, on le vit se mettre en colère quand Negi lui parle de Zecht. Après un violent combat et, alors qu'ils allaient périr tout les deux,Fate décide de réunir ses dernières forces pour sauver la vie de Negi. Fate disait avoir voulu croire en ce que Negi appelait l'amitié. Depuis,il a quitté Cosmo Entelechia et tout ce qu'on sait, c'est qu'avant de disparaitre sans laisser de traces, il a donné à negi toute sa puissance magique sous la forme d'un sceau qui, une fois brisé additionnera la force de Negi à celle de Fate. Mais il ne pourra le faire qu'une seule fois.
Je me demande comment le mec le sais depuis environs 4-6mois alors que les prépublications sont sous nos nez. Le type connait également la deuxième transformation de Kotaro
Il possède également 2 stades de transformation,la première multiplie ses forces par 10 mais il ne l'utiliser que pendant un certain laps de temps et est épuisé après cela.Au 2ème niveau,il voit ses capacités multipliés par 100(voire plus selon son humeur,cela pourrait etre 200 s'il est en colère),à ce niveau il pourrait vaincre sans difficulté averruncus.mais la contrepartie est que non seulement il risque l'épuisement total des capacités mentales et physiques,mais aussi la perte de conscience durant la transformation.à ce moment là,personne ne peut prévoir ce qu'il va faire et devient donc extremement dangereux.Negi a meme du avoir recours à la magie interdite pour le contenir.


Ps : La dernière page n'a rien à voir avec le manga rassurez moi?

Avatar du membre
Kaengel
F1 F1 F1 F1 F1 F1 F1
Messages : 3081
Enregistré le : 27 févr. 2010, 15:10
Portugal

Re: Chapitre 282

Message par Kaengel » 07 mars 2010, 20:19

Nan, il va pas la frapper quand même, c'est pas le genre de la maison.. Quoi que maintenant quand il pète les plombs tout est possible.

On en a donc fini avec le Bal. Comme on pouvait s'y attendre, Negi tombe inconscient, et d'aprés le peu de ce qu'on a pu voir avec cette mini raw, il était vraiment dans un état de fatigue et de douleur assez important.

Donc, tout le monde est sauvé, j'aime bien le nouveau Negi avec les longs gants noirs sur les bras. J'pense que c'est juste pour les cacher quand la Magia Erebia se manifeste, mais c'est quand même assez classe.

Je suis rassuré quand a l'artefact de Nodoka, il est donc toujours la. D'aprés ce qu'on a pu voir du shéma, Fate et Dynamis utilisait une clé moindre, tous les soldats lambda en avait une encore inférieure. La grand master Key, comme elle est appellée, et donc unique et c'est à partir d'elle que toutes les autres clés peuvent être créer.


Edit Nerothos : Je me méfie mais trés trés grandement de ce genre d'information qui circule sur Wikipedia, qui dévoilent des moments clés du manga. Encore que ce qui est dit est possible. Mais je suis trés sceptique.

Cette clé doit sans doute se trouver dans les alentours de la véritable Asuna, peut être en possession du "boss" de Fate dont celui ci a fait mention a deux reprises me semble-t-il.

L'ala alba a donc été scindée en deux parties. On va voir ce que vont faire les nouveaux arrivants ( Takane, Misora, Mei...)

Je pense que pour la dernière page du chapitre, negi démasque a voix haute la fake Asuna. Hâte de voir ce que cela donne une fois traduit.

Le retour d'Anya dans le manga est pour bientôt, pauvre gamine qui est retenue prisonnière depuis des plombes. Il y a de quoi avoir le temps de lui faire un petit lavage de cerveau avant de l'opposer à l'Ala alba.

( D'ailleurs je vois bien une véritable Asuna vachement troublée ou manipulée qui combattrait Negi dans un premier temps...)
Image

Avatar du membre
Nerothos
Site Admin
Messages : 2080
Enregistré le : 27 févr. 2010, 14:26
Gender :
Contact :
France

Re: Chapitre 282

Message par Nerothos » 07 mars 2010, 20:26

Oui bien sur il va pas la frapper mais c'était pour dire.
J'avoue que le nouveau style de Negi me fait penser a Nagi mais avec une tête de gamin.
Pour l'artefact de la miss je m'en doutais qu'il serait toujours la.

Pour ce qui est de Wikipédia je suis aussi sceptique sauf que ses révélations on l'air très justes.

Avatar du membre
Kaengel
F1 F1 F1 F1 F1 F1 F1
Messages : 3081
Enregistré le : 27 févr. 2010, 15:10
Portugal

Re: Chapitre 282

Message par Kaengel » 07 mars 2010, 20:30

C'est vrai que quand il s'est levé tout d'abord, j'ai trouvé Negi bien changé, au niveau du visage même si c'était celui en mode adolescent

Mais la qu'il est quand meme revenu en mode 10 ans, il a vraiment grandi le mioche. il commence à prendre du charisme, chose dont il manquait cruellement, et ca fait vraiment du bien à voir un héros classe.

Donc pour le moment, on a Kurt et takimichi qui continue a "discuter" derrière d'aprés le plan de la répartition des personnages. Je pense que le groupe resté en retrait va être mis au second plan pendant quelques chapitres ( En meme temps ils ont tous eu leur gros moment durant ces derniers tomes )

Ensuite, ceux qui restent vont forcément servir pour tenter de sauver Asuna. Trés content de retrouver tous ses personnages qu'on perdait de vue depuis le festival de Mahora. Takane va-t-elle enfin réussir quelque chose de bien ?

Content aussi de revoir Kokone, j'aime bien cette gamine également. Maintenant on va voir ce que l'Ala Alba va faire de Shiori.

En tout cas, ca fait vraiment bizarrre de revoir Chisame en normale, j'étais vraiment plus habitué. Mais par sa présence lorsque Negi semble démasqué la Fake Asuna montre l'importance qu'elle a prise dans l'histoire.
Image

Avatar du membre
Nerothos
Site Admin
Messages : 2080
Enregistré le : 27 févr. 2010, 14:26
Gender :
Contact :
France

Re: Chapitre 282

Message par Nerothos » 07 mars 2010, 20:40

Toutafay
Je pense aussi qu'un groupe va rester en retrait.
Kurt et Takamichi discutent toujours mais je me demande comment cela va tourner. Un Takamichi qui viens empêcher Negi de continuer car corrompue ou convaincu par ce que lui dis Kurt? Ca se pourrait mais il a tellement d'admiration pour Nagi qu'il ne se permettrait pas.
Pour Shiori j'imagine qu'elle va se battre avec Fate si Negi ne la ligote pas avant. Après je pense que Nodoka va avoir une petite ouverture d'esprit avec elle \o/
J'avoue que Chisame en mode normal ca me fais chier elle me plait bien en chibi !

Avatar du membre
Kaengel
F1 F1 F1 F1 F1 F1 F1
Messages : 3081
Enregistré le : 27 févr. 2010, 15:10
Portugal

Re: Chapitre 282

Message par Kaengel » 07 mars 2010, 21:09

C'est vrai que Chibi-Chisame est une réussite. La version adulte est un peu chiante a regardé, puis ca mettait un peu d'originialité dans ce groupe d'ado.

Pour ce qui est du Kurt/Takamichi, ils me semblent qu'ils étaient pas parti pour discuter les deux gaillards, ou alors Takamichi a une vision du salut vraiment hors norme :D

Enfin, au pire ce n'est pas important. Kurt n'était la que pour ne dévoiler les secrets du monde magique, maintenant que c'est fait ( Enfin, que Nodoka est au courant, nous non ) en parti, on n'a vraiment plus besoin de le voir dans les parages. Sa mission de perso dévoileur d'info est terminé.
Image

Avatar du membre
Nerothos
Site Admin
Messages : 2080
Enregistré le : 27 févr. 2010, 14:26
Gender :
Contact :
France

Re: Chapitre 282

Message par Nerothos » 07 mars 2010, 21:11

Ouai bien sur mais son but est de foutre la merde et il déclenche une guerre donc on risque de le revoir si l'affrontement prend une tournure sauvage

Avatar du membre
Kaengel
F1 F1 F1 F1 F1 F1 F1
Messages : 3081
Enregistré le : 27 févr. 2010, 15:10
Portugal

Re: Chapitre 282

Message par Kaengel » 07 mars 2010, 21:21

Ce serait l'occasion de voir de quoi Takamichi est réellement capable, car on sait qu'il n'a jamais vraiment été sérieux.

Mais je ne crois pas que son pouvoir nous reserve quelque chose d'inédit. Il est connu pour son attaque, s'il nous la sort juste avec plus de puissance, ce n'est pas vraiment la peine de le montrer. De plus les deux personnages sont secondaires, je ne vois pas Akamatsu s'attarder sur leur affrontement.

Surtout que Kurt est un adpete de l'école Shinmei. Dans la mesure ou on aura surement le dernier round de Setsuna contre Tsukiyomi dans pas trés longtemps, ce serait un peu répétitif.

( Aprés tout Setsuna a fait son choix, elle va affronter Tsukiyomi en tant qu'humaine certainement, avec peut etre une zoli déclaration classe à la clé à ce sujet lorsqu'elle se mettra a utiliser son artefact à pleine puissance. )
Image

Avatar du membre
Nerothos
Site Admin
Messages : 2080
Enregistré le : 27 févr. 2010, 14:26
Gender :
Contact :
France

Re: Chapitre 282

Message par Nerothos » 07 mars 2010, 21:53

J'aime Konoka Ojosamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!
Pleine puissance et paf Tsukiyomi.
Enfin bref on va devoir attendre la trad et la future raw :)

Répondre

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur enregistré et 1 invité