Chapitre 282

Le forum pour parler du manga.
Avatar du membre
Kaengel
F1 F1 F1 F1 F1 F1 F1
Messages : 3081
Enregistré le : 27 févr. 2010, 15:10
Portugal

Re: Chapitre 282

Message par Kaengel » 08 mars 2010, 20:10

Sans doute pas quelque chose de bien.

A voir comment théodora se sentait désolée pour Arika et s'en voulait de n'avoir rien pu faire, avant de se rendre compte qu'elle commettait une gaffe en parlant de ça à Negi.

Il est bien possible qu'elle soit morte. Kurt emploie également le terme " Orphelin" en parlant de Negi par rapport à sa mère. Il désire en plus sauver seulement son honneur, et non plus sa vie.

Arika est sans doute décédée peu après la naissance de Negi, sans doute au moment de la disparition de Nagi.
Hâte de voir en quelle circonstance.
Image

Avatar du membre
Kaengel
F1 F1 F1 F1 F1 F1 F1
Messages : 3081
Enregistré le : 27 févr. 2010, 15:10
Portugal

Re: Chapitre 282

Message par Kaengel » 09 mars 2010, 09:16

Le script du chapitre est sorti sur Mangahelpers.
1
[Insert text: A successful escape, but it won't last long! The darkness encroaches upon Negi!!]
KuFei: Negi-bouzu...
Chisame: It's no use just standing around here... // Let's go... Sensei.
Sayo: Negi-sensei~! // The Princess is holding off the army for us~~! // We have to get out of here while we have the chance! Come on, quickly~!
KuFei: Sayocchi, what of the others at the meeting point~aru?
Sayo: It looks like they've managed to escape ahead of us on a different ship~~!
Negi: ...Ngh...
Chisame: ?!
Negi: Nghh... // Unnn...ghh...
KuFei: Negi-bouzu?!
Negi: Aaa...rghh... // Aaaarghhh...

2
Negi: Nghhh...
Chisame: Sensei?!
KuFei: Negi-bouzu!
Chisame: Negi-sensei!

3
Mahou Sensei Negima!
Period 282: Seeking the Key to Victory!!
[Insert text: Ala Alba assembled! On a course for hope and restoration!!]
Negi: U... Unnhh... // Uunnnhh...

4
Negi: Ahh...! // [aside]*pant*... / *pant*... / *pant*...[/aside] // This is... // ...the sleeping quarters on the Great Paru-Sama? // ......
Flashback!Rakan: When a guy keeps his gaze fixed right in front of him... // ...the world smiles on him.
Negi: Uunn... // ...nghhhh...

5
Negi: Rakan...san... // Unnn... // ...nnhhh... // ...... // ...
Flashback!Rakan: Don't look back... // Keep on moving forward.
[BubbleSFX: knock knock]
Chisame: Sensei?

6
Negi: Eh...? // Tatsumiya-san?!
Tatsumiya: Hey.
Chisame: Sensei - are you all right? You just fell unconscious out of nowhere... // It's your Magia Erebea eating away at you, right?
Negi: I... er... // Ah...
Tatsumiya: Hm... the symptoms resemble acute magical poisoning. // I see... so this is Magia Erebea... // If you are not treated for this immediately, Negi-sensei... // ...your life will be in danger.
Negi: ...... // I am aware of that, Tatsumiya-san... but...
Chisame: Tatsumiya - on that note. // We still have the Diorama Sphere the Princess gave us. / Could we not use that to do something about it? We need you to help us in whatever way you can.
Negi: Chisame-san...
Tatsumiya: I see... a Diorama Sphere... / With that, we could extend a matter of hours into days. It will buy us time, at least.

7
Negi: M - More importantly, what's the situation right now?
Tatsumiya: Don't worry. Our classmates are all safe.
Chisame: We're heading towards the Ostia ruins, just as planned. / Though we're doing so in two airfish rather than one...
Negi: Two?
Chisame: Yeah. The plan to pick the others up at the meeting point fell through... / ...but luckily, a truck-driver who happened to be nearby picked them up instead. // Apparently he was acquainted with Akashi and her group...
Yuuna: [aside]you really are a huge help, old guy~![/aside]
Negi: I see...
Driver: [aside]nah, don't sweat it![/aside]
Tatsumiya: Still, a significant number of the people of this world... / ...have fallen in battle. // Including a number of acquaintances of yours...
Chisame: From what I hear, old Tosaka was killed protecting Ako.
Negi: Tosa...?! // No way! How could...
Chisame: But don't worry. I have good news. / It might come as a bit of a shock, though. This is information that Miyazaki risked her own life to gain. // There may be a way to bring back the people who have disappeared. // Including good old Rakan.

8
Negi: Everyone!
Shiori!Asuna: Negi! Are you all right?
KuFei: Should you really be on your feet?! / [aside]your condition looked rather bad...[/aside]
Mei: Negi-sensei!
Sayo: [can't read that aside text with this RAW quality]
Takane: Negi-sensei...
Misora: [aside]sorry to intrude~~ / not that I actually wanted to come along...[/aside]
Cocone: [aside]are you not going to just drop it...?[/aside]
Haruna: Ahh! Negi-kun, you're up!

9
Setsuna: Negi-se...
Makie: Negi-ku~~n!
Yuuna: Negi-kun, are you okay?
Akira: Negi-kun...
Ako: Negi-kun...
Negi: Everyone... // I'm so glad... you're safe...
Natsumi: B - But Negi-kun, the Chief... // ...and Tosaka-san, and everyone, they...!
Negi: I know... // Nodoka-san.
Nodoka: Eh...? // Ahh... Y - Yes...
Asakura: C'mon, just go for it!
Nodoka: Aahh!
Negi: I've heard about what you did. Confronting an enemy as strong as Fate himself, and managing to escape... / I can't believe I allowed you to end up in such a terrible situation... If... If only I had... // No...

10
Negi: I suppose I have no right to act as though I should have been the one to protect you. // You are a valuable comrade... and a great adventurer in your own right!
Nodoka: ...... // Th... Thank you... // I... I'm really not...
[SFX: pat]
Nodoka: A - Ahem... // Well then, I will report the information I have uncovered.
Negi: Go on...!
Yue: ...
Nodoka: I read the mind of a mage of Cosmo Entelecheia, by the true name of Dynamis. / From this I was able to determine that they have acquired a power directly linked to the secret of this world. This happened recently, within the past few days. // The name of this power is "Code of the Lifemaker". / It is a form of ultimate magical device with the capacity to control the power of this world's Creator.

11
Nodoka: This "Code of the Lifemaker" exists in three main forms. Firstly, a large number of "Master Keys". These are the simplest application, designed for use in battle. I say simple, but they are still sufficient to defeat any resident of the Magical World. / Secondly, there are seven "Grand Master Keys", with the ability to manipulate the Creator's power at a more advanced level. This is the type of Key wielded by Dynamis and Fate. // And finally, there is a single "Great Grand Master Key". // In theory, it can wield a level of power equal to that of the Creator himself; it is quite literally the final key to this world. // If we were to make use of its power, I believe we would be able to bring back the people who have vanished!
Tatsumiya: I can't help but admire this girl. / Diarium Ejus or no, uncovering so much invaluable information is quite a feat. / [aside]and with no need for questioning or torture...[/aside]
Chisame: I can see why Fate thinks she's dangerous, all right...
Negi: She certainly does have quite some skill...

12
People: Splendid work, Miyazaki Nodoka.
Nodoka: Eh?
People: You're amazing, Nodoka-san! / I'm seeing you in a whole new light, Miyazaki.
Nodoka: Ehh~?
Asakura: Oh, yeah! I'm telling ya, she was something else! She was all like, "My counterattack starts here"... it was the coolest thing ever! // Seriously, you guys ought to have been there~~! No, wait...! I have it recorded! You have all got to watch this stuff later! // [aside]Craig-san and Aisha-san will have to watch, too![/aside]
Nodoka: Stop it, please~~~~~~~!
Yuuna: So basically what you're saying is, if we get our hands on that Great Whatever Key, everyone comes back, super-happy-end, right? // Sounds good! Pretty simple! Let's go do this!
Shiori!Asuna: Uh-huh! We've still got to rescue Anya-chan as well, so let's get going!
Takane: As one who is to become a Magister Magi... / ...I cannot possibly sit back and allow an evil organisation to get away with these dastardly deeds!
Negi: B... But we're up against...
Konoka: Negi-kun, Negi-kun! Back when we fought that mage, he was saying he wouldn't harm us, you know? // [aside]this could actually be easier than it seems![/aside]
Tatsumiya: Hm... Be that as it may... // We have no guarantee that the situation will not change. I have my doubts that our enemies will be so accommodating as to refrain from harming those who go forth to do battle of their own accord...
People: ......

13
Nodoka: ...Sensei... No matter the danger, I want to do whatever I can... // ...to help my friends.
Yuuna: Negi-kun... I feel the same way... I want to do anything I can...
Everyone: Negi-san! // Negi...san... // Sensei... // Negi-kun! // Negi! // Negi-sensei!
Negi: ... // ...I suppose I have no choice. // Let's all do this together! // But you mustn't go overboard! / I am your teacher, so you had better do as I instruct. All right?

14
People: ALL RIGHT~~~~~~!! // That's what we like to hear! / That's our leader~!
Yuuna: So... We're going? We're really going?! All right~!
Negi: No, no, no! Not just yet! // I am about to enter the Diorama Sphere, in order to get healed up and plan out the rescue operation properly. // If possible, I'd like the rest of you to get some rest in the Diorama Sphere as well, though not all at once.
Asuna: Healed up...?
Negi: Ah - no, I... ah... // Haruna-san! It will take some time for us to reach the Ostia ruins, yes?
Haruna: That's not the half of it! It looks like it's not going to be easy to get anywhere! Negi-kun, could you come up here to the deck for a minute?

15
Negi: Wh... What is this...?
Haruna: It looks like some kind of powerful magical force, shining from the direction of the Gateport we're going to be heading for. // I thought something had to be up when there were so many floating rocks around, even though this area's supposed to be drained of magic. / It looks like all this happened in the past few hours.
Negi: You don't mean...
Haruna: I don't doubt it. / They're trying to pull something off, I'm sure of it. // Ahahahahahahah... Excellent... Excellent! This makes things nice and interesting! // Since we've made it through the first obstacle now, I've taken the liberty of drawing a nice diagram to sum everything up! / [aside]make sure you give it a good look over, guys~![/aside]
Yuuna: [aside]ehh~?[/aside]
Makie: [aside]what's this~?[/aside]

16-17
[Top-middle title: Ala Alba Strategy Outline]
[TN: and working vaguely from right-to-left, top-to-bottom... (I'll ignore the labels on the actual map since most of them are almost entirely covered up anyway ~~)]
[Top-right: NEW OSTIA]
[Right of "START!!": Kurt Gödel]
[Left of "START!!": Takamichi T Takahata]
[Underneath "START!!": ESCAPE!]
[Line from "ESCAPE!": Current Position]
[Upper box title: Fly Manta]
[Upper box names: Kaede // Asakura // Makie // Ako // Yuuna // Akira // Setsuna // Nodoka // Konoka // Kotarou // Natsumi]
[Lower box title: Great Paru-Sama]
[Lower box names: Tatsumiya // Sayo // Chachamaru // Paru // Chamo // Collet // Bea // Yue // Ku Fei // Chisame // Negi // Asuna // Mei // Takane // Cocone // Misora]
[Arrow below title: REVIVE EVERYONE!]
[Box @ base of arrow: Objective #2: Great Grand Master Key]
[Left of box, top bubble: RETRIEVE]
[Bottom bubble: RESCUE]
[Bottom-left: OSTIA RUINS]
[Box above "OSTIA RUINS": Objective #1: Imprisoned Anya // Anya]
[Box above that: Koyomi // Shirabe // Tamaki // Fate // Tsukuyomi // Dynamis]
[TN: Yes, it does actually say Dynamis' name very faintly to the left of him ~~]
[Above Koyomi's head: Cosmo Entelecheia Remnants]
[Giant kanji behind that label: THE ENEMY]
[Big text above that: GATEPORT]
[End of arrow: finally / DEFEAT!!!]
[Top-left bubble: Return to the real world!!]
[TN: I think that's everything XD]
Shiori!Asuna: The bad guys really aren't that cute.
Haruna: Hahahah... It's not good to cultivate fear of the enemy in your own mind!
Yuuna: [aside]hmm~? where's Rakan-san?[/aside]
Negi: Anya... // (It's not only Anya... // It's entirely possible... // ...that Asuna-san is being held captive there as well... // The real Asuna-san...)
Shiori!Asuna: Negi!

18
Asuna: Are you really sure you're all right?
Negi: Asuna-san... // (...!)
Flashback!Rakan: Chances are the Asuna who's with you right now is a fake... // An illusionary substitute...
Negi: W... Well... I'm just about to enter the Sphere... // But could I ask you to accompany me? // There's something I want to talk to you about.... alone.
Asuna: Eh...?
Chisame: Gah... // [aside]whoa, whoa...[/aside]
Tatsumiya: ?
[Insert text: Negi boldly moves in to confront the issue?!]
Eh ben, Tatsumiya vient de nous faire un constat qui nous prouve bien que les dernières heures de l'ala alba dans le monde magique sont arrivés. Negi va mourir s'il ne se fait pas soigner par Evangeline. C'est pas super joyeux comme plan, ils ont intérêt à se bouger le cul de remplier leur objectif.

En ce qui concerne le code du lifemaker, Nodoka avec le texte nous en dit pas plus de ce qu'on avait pu comprendre avec la raw. Faut la clé principale pour sauver tout le monde. Ca m'étonnerait qu'ils mettent la main dessus facilement, ca va chauffer. Par contre j'ai bien aimé voir toute la classe impressionnée.

Dans le prochain chapitre nous risquons d'avoir le retour de Shiori sous sa forme originelle. Elle s'est fait grillée. Par contre il n'est pas sur du tout qu'elle devienne une ennemie. J'ai relu les chapitres dernièrement, et la seule fois ou elle redevient normale aprés la recontre avec Kurt, elle semblait au contact des sentiments d'Asuna, avoir developpé ses propres sentiments pour Negi.
A voir donc, elle ne se rangera pas de leur coté, mais évitera peut-être de foutre le bordel.

Quelque chose que l'on avait déjà remarqué avant, et qui est encore valable dans ce chapitre : Yuna. Encore présente, mais pas présente comme le personnage de second plan sans pouvoir qu'elle est censée être. Elle prend beaucoup de place maintenant.
On aura peut-être dans pas longtemps la justification de son flashback, ses parents magiciens, bref ça se rapproche. J'ai l'impression qu'Akamatsu nous la met de plus en plus au premier plan pour nous habituer à la voir.
Elle sonnait la révolte dans les derniers chapitres, la encore elle motive les troupes. Sans doute un personnage que l'on reverra beaucoup plus souvent une fois le mundus magicus terminé.
Image

Avatar du membre
Nerothos
Site Admin
Messages : 2080
Enregistré le : 27 févr. 2010, 14:26
Gender :
Contact :
France

Re: Chapitre 282

Message par Nerothos » 09 mars 2010, 12:30

J'ai adorer Negi qui sent la présence de Mana et Chisame xD
Sinon ouai j'étais quasi sur que Yûna allait devenir quelque chose sinon il n'aurait rien dit sur son passé en tant que magicienne. Ça fait déjà un bout de temps qu'il fait trainer ca avec la fête de Mahora et on avait même eu un chapitre entier pour elle. Reste plus qu'a attendre la suite mais y'a pas a dire le tome 29 et 30 déchirent.

Avatar du membre
Kaengel
F1 F1 F1 F1 F1 F1 F1
Messages : 3081
Enregistré le : 27 févr. 2010, 15:10
Portugal

Re: Chapitre 282

Message par Kaengel » 09 mars 2010, 13:05

Il y a des rumeurs qui disent qu'une adaption du genre " film" est prévu pour Negima aprés les Oav qui sortent. Ce serait pas pour tout de suite évidement, mais il reprendrait les évènements des tomes 29 à 31. Le bal en somme. Ce qui déchirerai pas mal, on aura peut etre même la fin du mundus magicus.

Bref, en effet Yuna prend pas mal de place, je suis assez content que je perde internet avec ce chapitre la, car au moins ça termine le bal et je pourrais peut etre un peu mieux prendre mon mal en patience.
( J'arriverais a regarder les chaps sur onemanga avec mon téléphone, peut être. )
Image

Avatar du membre
Nerothos
Site Admin
Messages : 2080
Enregistré le : 27 févr. 2010, 14:26
Gender :
Contact :
France

Re: Chapitre 282

Message par Nerothos » 09 mars 2010, 14:23

Perso avec l'iphone j'avais pas de prob pour look les chap \o/
Sinon ouai il paraitrait et il y avait vent d'une nouvelle série après ces OAV. Reste a voir si c'est un film ou une série mais les deux me plairait sans prob !

Avatar du membre
Senelcar
Messages : 146
Enregistré le : 27 févr. 2010, 16:20

Re: Chapitre 282

Message par Senelcar » 09 mars 2010, 21:50

Kaengel , ta les cours sinon pour regarder les chapitres :D :D
Et voui , onemanga est pas considéré comme un site interdit par le bloqueur de site de l'éducation nationale , je viens de passer ma mâtiné dessus :shock:
Sinon , j'avoue que un autre personnage qui prend de l'importance , je suis jamais contre !
Tut ce que j'ai a dire sur ce chapitre , c'est ... Vivement le prochain !!!!!! j'attend la confrontation Shiori/Negi , qui risque d'être intéressante . Très intéressante . De toutes façon , son seul moyen de ne rien révéler , c'est de mourir , vu que Nodoka a toujours son artefact ;)

Avatar du membre
Kaengel
F1 F1 F1 F1 F1 F1 F1
Messages : 3081
Enregistré le : 27 févr. 2010, 15:10
Portugal

Re: Chapitre 282

Message par Kaengel » 09 mars 2010, 22:15

Je sais déjà que Onemanga n'est pas bloqué, mais les seuls cours ou on a internet c'est ceux ou on fait notre rapport de stage et notre power point.

Je pense que pendant les prochaines semaines mon prof risque de guetter de plus prés mes faits et geste durant son cours.

Par contre a propos de ce que tu dis Senelcar quand aux infos que pourraient révéler ou non Shiori.

Negi est censé pouvoir utilise via sa propre carte de paction les artefacts de ses partenaires. Donc pour l'instant il a utilisé ceux d'Asuna, de Setsuna et de Konoka.
A priori il doit pouvoir sortir le Diarum Ejus. Ce serait sans doute trés utile dans sa discussion même si la copieuse doit plus être trés au fait des agissements de Fate.
Image

Avatar du membre
Senelcar
Messages : 146
Enregistré le : 27 févr. 2010, 16:20

Re: Chapitre 282

Message par Senelcar » 10 mars 2010, 06:50

C'est vrai que j'avais oublié l'artefact de Negi oO
Mais dans tout les cas , si il arrive pas a savoir son nom , il pourras pas l'utiliser ...
Dans le prochain chapitre nous risquons d'avoir le retour de Shiori sous sa forme originelle. Elle s'est fait grillée. Par contre il n'est pas sur du tout qu'elle devienne une ennemie. J'ai relu les chapitres dernièrement, et la seule fois ou elle redevient normale aprés la recontre avec Kurt, elle semblait au contact des sentiments d'Asuna, avoir developpé ses propres sentiments pour Negi.
Par contre je suis assez d'accord avec toi , j'ai eu cette même impression que elle allais pas foutre sa merde , mais plus agir comme Mei Sakura :)

Avatar du membre
Kaengel
F1 F1 F1 F1 F1 F1 F1
Messages : 3081
Enregistré le : 27 févr. 2010, 15:10
Portugal

Re: Chapitre 282

Message par Kaengel » 10 mars 2010, 07:20

Agir comme Sakura ? C'est à dire servir à que dalle à part rappeler que Love Hina et Negima sont du même monde ? Chose rappelé maintes et maintes fois maintenant ^^

( Dernier indice en date : La mention du clan Ayoma :D )

Ce sera pas bien dur de savoir le nom de Shiori, il avait Nodoka faire son cirque plusieurs fois. Quel est ton nom ? Et voila, bingo.
D'ailleurs visiblement il n'y a toujours pas de parade à cet artefact. Depuis longtemps Fate dit que le pouvoir de Nodoka est trés dangereux. Dynamis ne dira pas le contraire.

Dans ce chapitre quand elle raconte tout ce qu'elle sait a l'Ala Alba, tout le monde est trés impressionné par toutes les infos qu'elle a pu accumulé alors qu'elle faisait face à un type hyper dangereux. Negi lui même comprends pourquoi Fate veut se débarrasser du Diarum Ejus.

Il y a possibilité que ce soit encore une fois nodoka qui arrive à trouver les informations sur Nagi. Elle pourrait être celle qui déclenche en partie cette portion du manga ou Negi arrive enfin à mettre la main sur son paternel.
Image

Avatar du membre
Kaengel
F1 F1 F1 F1 F1 F1 F1
Messages : 3081
Enregistré le : 27 févr. 2010, 15:10
Portugal

Re: Chapitre 282

Message par Kaengel » 10 mars 2010, 21:24

et voila le chapitre sur onemanga :

Edit Nerothos : Les liens vers les chapitres sont supprimés suite à l’acquisition de leur licence.

Je tiens tout d'abord à remercier Rawparadise pour son magnifique signe qui nous accompagne sur tous les chapitres du shonen magazine cette semaine, incluant donc Negima et Fairy Tail notamment.

Ca c'est dit.

En ce qui concerne le chapitre à proprement parler, nous n'en apprenons pas beaucoup plus que ce que l'on savait déjà à l'aide des spoils et du script qui est toujours trés complet.

La seule chose que j'ai remarqué en plus, c'est la raison pour laquelle Negi porte ses gants. J'avais pas capté sur les images que ses mains, enfin surtout sa main droite pour le moment, semblait changé de couleur. A cause de l'empoisonnement par la magie noire.

Ce sera une sorte d'indication du futur contre la montre pour la survie de Negi. Intéressant à voir :D
Image

Répondre

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur enregistré et 1 invité